Service & Contact

Waarmee kunnen we u helpen? Maak hieronder uw keuze.


Ik wil schade melden
Ik wil gegevens inzien of wijzigen

Ik wil gegevens inzien of wijzigen

U wilt een nieuwe groene kaart aanvragen, polisvoorwaarden bekijken, uw verzekering aanpassen, facturen inzien, adresgegevens veranderen of een verzekering opzeggen?

Bellen of e-mailen is niet nodig. Ga naar de Digitale polismap en het is zo geregeld.


Digitale polismap
Ik heb een vraag

Ik heb een vraag

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u algemene vragen over onze dienstverlening.


Ik wil graag een offerte ontvangen. Is dit mogelijk?
Nee, wij versturen geen (papieren) offertes. Onze premies zijn te berekenen op onze website en deze berekening kunt u zelf printen.
Kan mijn verzekering direct ingaan?
Ja, uw verzekering kan vandaag nog ingaan. U kunt zelf de ingangsdatum kiezen. U ontvangt na de aanvraag een bevestigingsmail.
Ik wil een verzekering afsluiten. Wie moet mijn oude verzekering opzeggen?
Opzeggen dient u zelf te doen. Bij het aanvragen van uw nieuwe polis bieden wij een opzegbrief aan. Deze opzegbrief staat niet apart op onze website.
Is het mogelijk om meerdere verzekeringen in ťťn keer aan te vragen?
Nee, het is niet mogelijk om meerdere verzekeringen tegelijk aan te vragen. Wij stellen per verzekering specifieke vragen die u per aanvraag moet beantwoorden.
Is het mogelijk om telefonisch een verzekering aan te vragen?
Nee, dat is niet mogelijk. Het is belangrijk dat u digitaal akkoord geeft voor een nieuwe verzekering. Ook moet u zelf antwoord geven op de vragen die wij verplicht zijn u te stellen.
Zit ik een jaar vast aan een verzekering die ik afsluit?
Nee, u kunt uw verzekering opzeggen met een opzegtermijn van ťťn maand. Ook het eerste jaar. Bij verkoop van een verzekerd object (bijvoorbeeld uw huis of auto) kunt u uw polis per datum van verkoop beëindigen.
Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven.
Wat is mijn wachtwoord?
Uw wachtwoord kunnen wij niet zien. U kunt via de optie 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanvragen.
Hoe kom ik in mijn digitale polismap?
U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw gebruikersnaam is het door uzelf opgegeven e-mailadres. Uw wachtwoord heeft u eerder zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord vergeten? Kies dan voor de optie 'Wachtwoord vergeten'.
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Uw e-mailadres kunt u telefonisch wijzigen. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Klantenservice.
Ik heb een wijziging doorgegeven via mijn digitale polismap. Ben ik direct verzekerd?
U ontvangt na de wijziging een bericht in uw digitale polismap. In dit bericht leest u of u verzekerd bent.
Ik kan niet inloggen. Ik heb gekozen voor de optie 'Wachtwoord vergeten', maar krijg de melding dat het e-mailadres onbekend is. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat uw account nog niet is geactiveerd. Kies voor de optie 'Activatiemail kwijt'. Kunt u dan nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Ik wil een nieuwe verzekering aanvragen, maar kan op dit moment niet inloggen. Wat moet ik doen?
U kunt zonder in te loggen een verzekering aanvragen op onze website. Deze nieuwe polis plaatsen wij in uw bestaande digitale polismap.
Mag mijn partner ook gebruik maken van jullie verzekeringen met collectiviteitskorting?
Ja, uw partner kan ook gebruik maken van deze verzekering. U moet wel op hetzelfde adres staan ingeschreven. Bedoelt u de bonus-maluskorting? Deze is helaas niet overdraagbaar.
Wat is mijn collectiviteitskorting?
De collectiviteitskorting wordt bepaalt door het collectief waarbinnen uw verzekering valt.
Is de premie die ik heb berekend op de website inclusief korting?
Ja, wij tonen op de website de premie inclusief collectiviteitskorting.
Ik krijg korting via mijn werkgever. Hoe weten jullie dat ik echt werk voor deze organisatie?
Wij kunnen dit niet controleren. Wel kan er bij schade een probleem onstaan als blijkt dat u geen recht had op de berekende collectiviteitskorting.
Hoe weten jullie dat ik uit dienst ben? Controleren jullie dat?
Nee, wij controleren niet of u nog in dienst bent bij uw werkgever. Als u van baan verandert, moet u dit zelf aan ons melden. Wij kijken dan samen met u naar uw verzekeringspakket.
Moet ik het melden als ik met pensioen ga?
Nee, u hoeft ons niet op de hoogte te stellen als u met pensioen gaat. De verzekeringen kunnen ongewijzigd voortgezet worden.
Wordt mijn premie ingehouden op mijn salaris?
Nee , de premie wordt niet ingehouden op uw salaris.
Mogen mijn kinderen gebruik maken van de collectiviteitskorting?
Ja, zolang uw kinderen thuis wonen of voor een studie uitwonend zijn, kunnen zij gebruik maken van deze verzekeringen met collectiviteitskorting.
Mogen mijn ouders gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
Nee, helaas mogen ouders geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
Mogen mijn broers/zussen gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
Nee, helaas mogen broers of zussen geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
Bieden jullie korting aan als ik meerdere verzekeringen afsluit?
Nee, wij geven geen korting aan klanten met meerdere verzekeringen. De korting zit standaard in uw premie verwerkt.
Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een verzekering afsluiten?
U woont officieel in België of Duitsland? Gelukkig biedt Aon ook in deze landen uitstekende verzekeringen aan. Meer informatie via onderstaande contactgegevens.

Duitsland:Tel:+49 (0)208 7006 1500
E-mail:info@privatversicherungplus.de
België:Tel:+32 (0)3217 9801
Web:www.motoverzekeringen.be/home
Kan ik de incassodatum aanpassen?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij incasseren premies elke maand op een vast moment.
Wanneer schrijven jullie premie af van mijn bankrekening?
Wij schrijven de premie rond de 25ste van elke maand af van uw bankrekening.
Waar stuur ik mijn schadeformulier heen?
Het schadeformulier kunt u inscannen en e-mailen naar: av-schade@aon.nl
Hoe kan ik een schade melden?
U kunt een schade melden via een online formulier of via uw digitale polismap. Meer informatie vindt u op de pagina Schade melden op deze website.
Wat vergoedt mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Uw aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die u of uw gezinsleden aan anderen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan uw kind die een bal door de ruit van de buren schopt. De aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de kosten van het vervangen van de ruit.
Waar is de aansprakelijkheidsverzekering geldig?
De aansprakelijkheidsverzekering heeft een wereldwijde dekking. U bent dus overal verzekerd, zolang u in Nederland woont. Gaat u in het buitenland wonen, dan kunt u in uw nieuwe thuisland een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
Zijn mijn kinderen ook meeverzekerd?
Ja, uw kinderen zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft. De kinderen zijn verzekerd zolang zij thuis wonen zijn of voor studie op kamers wonen. Op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen en zelf de kost gaan verdienen, moeten zij een eigen aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
Mijn kind studeert in een andere stad. Moet ik een aparte aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?
Nee, kinderen die voor studie uitwonend zijn, zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft.
Ben ik ook op mijn werk verzekerd?
Nee, op uw werk bent u niet verzekerd. Schade die u in uw vrije tijd veroorzaakt, kunt u wel melden.
Is mijn auto ook verzekerd?
Nee, motorrijtuigen zijn niet verzekerd. Elektrische fietsen zijn dat wel.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Is mijn hele gezin verzekerd?
U kunt deze verzekering afsluiten voor ťťn persoon of voor meerdere personen. In het laatste geval is uw hele gezin verzekerd.
De verzekeringsnemer is overleden en het woonhuis staat te koop. Kan ik de aansprakelijkheidsverzekering opzeggen?
De erven zijn aansprakelijk voor eventuele schade die door de woning wordt toegebracht aan derden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dakpan die van het huis waait. Wij adviseren u de verzekering pas op te zeggen als de woning is verkocht. U kunt de verzekering via e-mail of per post opzeggen.
Mijn kind is voor studie uitwonend, valt deze onder de aansprakelijkheidsverzekering?
Ja, zolang uw kind voor studie uitwonend is, valt hij onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering.
Ik heb een auto geleend en schade veroorzaakt. Valt dit onder mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Nee, dit moet verhaald worden op de autoverzekering van het betreffende voertuig.
Zijn huisdieren meeverzekerd?
Ja, huisdieren zijn meeverzekerd als u deze particulier of als hobby houdt. Dit geldt niet alleen voor honden of katten, maar ook voor bijvoorbeeld paarden. Dieren die voor commerciŽle doeleinden worden gehouden, vallen niet onder deze verzekering.
Is mijn auto ook verzekerd als iemand anders in mijn auto rijdt?
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. U moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om in uw auto te rijden. Als iemand anders in uw auto een ongeluk veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 150,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 150,- zelf betaalt. Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan geldt een eigen risico van EUR 400,-. Maakt u geen gebruik van onze herstelservice? Dan geldt een extra eigen risico van EUR 500.-.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn autoverzekering?
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw auto.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die de verzekering heeft afgesloten (de verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor elk jaar dat u aaneengesloten verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Als u meer schadevrije jaren heeft, is uw premie dus lager. Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.

Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren achteraf of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven gelijk zijn aan het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.

Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u de verzekering beŽindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop "wijzigen" kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe auto doorgeven.
Wat moet ik doen als mijn auto naar de sloop gaat?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
Hoe kom ik aan een groene kaart?
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart via de digitale polismap aanvragen. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
Ja, wij raden u aan gebruik te maken van onze herstelservice. Die neemt al uw zorgen uit handen. Wij betalen rekeningen rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf. U hoeft niets zelf voor te schieten. Wel betaalt u zelf het eigen risico aan het herstelbedrijf. Kiest u voor een herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij onze herstelservice? U betaalt een eigen risico van EUR 650,-. Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan is het eigen risico EUR 900,-.
Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
Bekijk de lijst met schadeherstellers die zijn aangesloten bij de herstelservice.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze autoverzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
In de voorwaarden lees ik dat de bonus-malusladder tot 25 gaat. Ik sta nog steeds op trede 20. Hoe kan dit?
U valt op dit moment nog onder de oude voorwaarden. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Vanaf dat moment profiteert u van de nieuwe bonus-malusladder.
Waarom kan ik niet meer kiezen voor de no-claimbeschermer?
Voor verzekeraars is de no-claimbeschermer te kostbaar geworden. Het is gebleken dat de premie niet voldoende is om het aantal schades te vergoeden. Daarom bieden wij deze optie niet meer aan.
Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.

Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.
Mag er iemand anders in mijn auto rijden?
Ja, u mag zelf bepalen wie er in uw auto rijdt. Bestuurders moeten wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Rijdt er regelmatig iemand anders in uw auto? Dan moet u dit aan ons melden. Als andere bestuurders schade veroorzaken, gaat dit ten koste van uw schadevrije jaren en no-claim korting. Deze schade kan niet worden verhaald op een aansprakelijkheidsverzekering.
Waar vind ik de lijst met aangesloten herstellers?
U vindt de lijst met schadeherstellers op de pagina 'Schade melden' van deze website.
Tot welk bedrag zijn accessoires verzekerd?
Heeft u gekozen voor de uitbreiding accessoires, dan zijn de accessoires verzekerd tot een bedrag van EUR 5.000,-
Hoe lang is mijn caravan voor nieuwwaarde verzekerd?
Standaard vergoeden wij de nieuwwaarde wanneer de caravan gestolen of total loss is en de caravan niet ouder is dan drie jaar.
Ik woon in mijn caravan. Kan ik mijn caravan dan verzekeren?
Nee, u kunt alleen caravans en vouwwagens verzekeren die voor recreatie gebruikt worden.
Wat is het eigen risico?
Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dat betekent dat u de eerste EUR 150,- zelf betaalt.
Wat moet ik doen als ik in het buitenland een ongeluk krijg waarbij mijn caravan ernstig is beschadigd?
Bij ernstige materiŽle schade kunt u dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale van SOS International. Het telefoonnummer is 088 - 980 04 02, vanuit het buitenland (+31) (0)88 - 980 04 02.
Heb ik naast een caravanverzekering ook een reisverzekering nodig?
Een caravanverzekering verzekert de caravan en mogelijk de inboedel. Kleding en andere spullen in de caravan, vallen onder reisbagage. Als u deze zaken wilt meeverzekeren, dan heeft u een reisverzekering nodig.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Moet ik mijn caravan verplicht verzekeren?
Nee, dit is niet verplicht.
Wat zijn de beveiligingseisen van mijn caravan?
Is de cataloguswaarde van uw caravan lager dan EUR 20.000? Dan kunt u volstaan met een wielklem of een koppelingsslot. Is de cataloguswaarde van uw caravan hoger dan EUR 20.000? Dan moet u uw caravan beveiligen met een wielklem ťn een koppelingsslot. Deze eisen gelden niet als u de caravan stalt in een (winter)stalling of schuur en als u de caravan niet op slot mag zetten volgens (brandweer)voorschriften. Bij schade moet dit wel aantoonbaar zijn.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is het bedrag dat mijn verzekering vergoedt?
Dat hangt af van de schade die u heeft en van wat er precies is gebeurd. Zijn er spullen gestolen, dan kunnen we aan de hand van bonnen de waarde bepalen. Of er komt een expert langs die bepaalt wat de waarde was van uw bezittingen. De waarde is onder andere afhankelijk van de ouderdom van uw bezittingen.
Dekt mijn verzekering schade aan parket, laminaat of vloerbedekking?
Ja, deze schade is verzekerd. Maar alleen als uw parket, laminaat of tapijt niet is gelijmd of bevestigd is met spijkers of schroeven. In dat geval is de vloerbedekking onderdeel van uw woning. Deze schade valt dan onder uw woonhuisverzekering.
Moet ik uitrekenen wat de waarde van mijn bezittingen is?
Nee, dat is niet nodig. U heeft standaard garantie tegen onderverzekering. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
Zijn mijn spullen in de tuin of schuur meeverzekerd?
Ja, de spullen in de schuur zijn meeverzekerd. Denkt u er wel aan om de schuur af te sluiten om het risico op diefstal te verminderen. Diefstal uit de tuin is beperkt verzekerd. Tuinstoelen en tuintafels zijn wel verzekerd, maar fietsen bijvoorbeeld niet.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Er geldt geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice. Spullen die staan in een vrijstaande garage binnen 300 meter van uw woning zijn ook verzekerd. Voor schade aan deze spullen geldt een eigen risico van EUR 500,-. Als u gebruikt maakt van de herstelservice is het eigen risico bij schade aan deze bezittingen EUR 400,-.
Wat houdt All Risk in?
De inboedelverzekering verzekert schade aan spullen in uw woning veroorzaakt door bijvoorbeeld brand, inbraak of water. Plotselinge gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had. Schade is niet altijd verzekerd, bijvoorbeeld als er opzet in het spel is. Ook slijtage is niet verzekerd.
Ik woon in een huurhuis. Moet ik mij verzekeren tegen glasschade?
Soms is een verzekering voor glasschade onderdeel van uw huurcontract. Vraag als u twijfelt aan uw verhuurder wie schade aan glaswerk moet betalen. Bent u niet verzekerd? Dan is het verstandig om bij uw inboedelverzekering een aanvullende dekking voor glasschade af te sluiten.
Zijn mijn zonnepanelen ook verzekerd?
Ja, uw zonnepanelen zijn verzekerd wanneer u heeft gekozen voor de aanvullende dekking voor glasschade.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
Tijdens mijn verhuizing staat mijn inboedel op twee verschillende adressen. Zijn spullen op beide verzekerd?
Ja, spullen zijn op beide adressen verzekerd voor een periode van 3 maanden. Let op: lijfsieraden en andere waardevolle bezittingen moeten zich op het adres bevinden waar u op dat moment woonachtig bent.
Ik heb een woonhuisverzekering bij Aon. Heb ik glasdekking nodig op mijn inboedelverzekering?
Nee, dit is niet nodig. Bij de woonhuisverzekering is glas standaard meeverzekerd.
Mijn kind studeert en woont op kamers. Valt de kamer onder onze inboedelverzekering?
Nee, deze valt niet onder uw inboedelverzekering. Uw kind moet een inboedelverzekering aanvragen voor de kamer.
Kan ik mijn inboedel in een opslag bewaren en hoe lang zijn deze spullen dan verzekerd?
Ja, u kunt de inboedel maximaal 3 maanden in een opslag bewaren. Deze opslag moet wel afgesloten kunnen worden. Er is alleen dekking voor diefstal bij braak van buitenaf.
Wat is VRO-korting?
Als u de Voortgezette Rij Opleiding (VRO) heeft gevolgd bij Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) krijgt u korting op uw premie. Vanaf de afgiftedatum van het certificaat ontvangt u 5 jaar lang 10% extra korting.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die de verzekering heeft afgesloten is (verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor ieder jaar dat u achter elkaar verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Hoe meer schadevrije jaren u heeft, hoe lager de premie.

Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent.

Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.
Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven, kloppen met het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.
Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
Is mijn motor ook verzekerd als iemand anders op mijn motor rijdt?
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. U moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om op uw motor te rijden. Als iemand anders op uw motor een ongeluk veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Is een bestuurder jonger dan 24 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 200,- per schade. Als u gebruik maakt van onze herstelservice verlagen wij uw eigen risico met EUR 100,-. Voor de dekking Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) geldt geen eigen risico.
Kan ik kiezen voor een hoger eigen risico?
Ja, dat kan. U kunt kiezen voor een eigen risico van EUR 375,- of EUR 750,-. U betaalt dan minder premie. U kunt het eigen risico alleen verhogen als u WA + Uitgebreid Casco heeft.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn motorverzekering?
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw motor.
Wat houdt de nieuwwaarderegeling in?
Als u een nieuwe motor verzekert, dan is deze de eerste drie jaar verzekerd tegen de nieuwwaarde. Dit geldt alleen als u de eerste eigenaar van de motor bent. De motor mag bovendien niet ouder dan drie jaar zijn. Wij vergoeden de prijs van een nieuwe motor van hetzelfde model, type en uitvoering op het moment van de schade. De regeling geldt alleen als uw motor WA + Uitgebreid Casco is verzekerd . Deze regeling geldt voor motoren met een maximale cataloguswaarde van EUR 30.000,-.
Wat houdt de aankoopwaarderegeling in?
Als u een tweedehands motor heeft gekocht dan geldt er een aankoopwaarderegeling. Raakt uw motor binnen drie jaar total loss of wordt uw motor gestolen, dan keert uw verzekering de aankoopwaarde uit. Dat is het bedrag dat u heeft betaald voor uw motor. Deze regeling geldt bij de dekking WA + Uitgebreid Casco. De cataloguswaarde van de motor mag niet hoger zijn dan EUR 30.000,-.
Wat moet ik doen als ik mijn motor verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop "wijzigen" kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe motor doorgeven.
Wat moet ik doen als mijn motor naar de sloop gaat?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u via de knop "wijzigen" de verzekering stopzetten. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
Hoe kom ik aan een groene kaart?
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Wanneer u een andere motor koopt, sturen wij u per post een nieuwe groene kaart. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart aanvragen via de digitale polismap. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
Ja, dat mag. Het eigen risico wordt verminderd met EUR 100,- per schade als u gebruik maakt van onze herstelservice.
Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
Krijg ik een vervangende motor als ik gebruik maak van de herstelservice?
Ja, als uw motor wordt gerepareerd door een aangesloten herstelbedrijf. In dat geval krijgt u een andere motor zolang uw motor bij het herstelbedrijf staat. Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.

Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.
Moet mijn motor op slot staan als deze in de stalling staat?
Heeft u WA + Beperkt Casco of WA + Uitgebreid Casco, dan moet uw motor altijd een ART klasse 4 goedgekeurd slot (zie http://www.stichtingart.nl) hebben. Ook in de stalling moet uw motor op slot staan.
Wat zijn de beveiligingseisen die gelden voor mijn motor?
Beveiligingseisen zijn afhankelijk van de waarde en leeftijd van uw motor. U vindt de beveiligingseisen die gelden voor uw motor op uw polisblad.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.
Hoe hoog moet de schade zijn om hulp te krijgen bij mijn geschil?
Om voor rechtsbijstand in aanmerking te komen, moet de schade minimaal EUR 175,- zijn. Voor telefonisch advies van juristen van ARAG geldt geen minimumbedrag. U kunt altijd contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies, ook voor lagere bedragen.
Ik heb bij mijn autoverzekering al een rechtsbijstandverzekering. Ben ik dan dubbel verzekerd?
Ja, met de module Verkeer zijn uw motorrijtuigen standaard meeverzekerd. U kunt de rechtsbijstandsdekking op uw autoverzekering stopzetten.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Is erfrecht ook meeverzekerd?
Ja, dit valt onder de basismodule Consument, Wonen, Sociale verzekeringen en Pensioen.
Wie zijn er verzekerd onder de rechtsbijstandverzekering?
De personen die op uw adres zijn ingeschreven zijn standaard meeverzekerd.
Heb ik een eigen risico bij rechtsbijstand?
Nee, voor deze verzekering geldt geen eigen risico.
Mag ik zelf een advocaat kiezen?
Is de hulp van een advocaat verplicht om u in een procedure bij de rechter bij te staan? Dan mag u zelf bepalen welke advocaat wordt ingeschakeld. De kosten van externe hulp, zoals een advocaat, wordt vergoedt tot maximaal EUR 60.000. Is een advocaat in een gerechtelijke of administratieve procedure niet verplicht? Maar u wilt dat toch? Dan kan dat. De vergoeding is dan gemaximeerd tot EUR 10.000. Schakel niet meteen zelf een advocaat in, maar vraag altijd eerst toestemming.
Wat is de wachttijd voor rechtsbijstand?
Bij de meeste rechtsbijstandverzekeringen krijgt u de eerste maanden geen juridische hulp. Deze rechtsbijstandverzekering kent geen wachttijd. U krijgt direct na het afsluiten hulp. Het conflict moet wel ontstaan zijn nadat u de verzekering afsloot.
Wie moet ik bellen als ik een geschil wil melden?
De gespecialiseerde juristen van ARAG geven u advies en helpen u bij een conflict. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 033 - 43 42 342.
Ben ik ook in Nederland verzekerd?
Ja, als u:
  • Vanaf huis rechtstreeks op weg bent naar het buitenland
  • Vanuit het buitenland rechtstreeks op weg bent naar huis
  • Op vakantie bent in Nederland (en minimaal ťťn overnachting geboekt heeft)
Zijn kinderen ook verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan?
Ja, kinderen kunnen gebruik maken van de reisverzekering als zij zelfstandig op vakantie zijn. Kinderen moeten wel inwonend zijn of door co-ouderschap elders in Nederland wonen. Ook kinderen die voor het volgen van een opleiding uitwonend zijn in Nederland, zijn verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan.
Een gezamenlijke reisverzekering voor Lat-relaties, kan dat?
Nee, dit kan niet. De verzekerden moeten op hetzelfde adres wonen.
Hoeveel dagen mag ik maximaal aaneengesloten op vakantie met de doorlopende reisverzekering?
U bent standaard verzekerd voor een reisduur van maximaal 60 dagen aaneengesloten. Als u dit aantal niet voldoende vindt, dan kunt u kiezen voor een reisduur van 180 of 360 dagen.
Is het belangrijk om geneeskundige kosten mee te verzekeren?
Ons advies is om altijd de dekking geneeskundige kosten mee te verzekeren. Uw zorgverzekering vergoedt namelijk niet altijd alle geneeskundige kosten in het buitenland.
Moet ik mijn polisblad meenemen op vakantie?
Dat hoeft niet. Het polisnummer en alarmnummer heeft u wel nodig bij problemen. Zorg er dus voor dat u deze nummers altijd meeneemt op reis. Sla ze bijvoorbeeld ook op in uw mobiele telefoon.
Tot welke leeftijd zijn de kinderen meeverzekerd?
Er is geen leeftijdsgrens. Kinderen zijn meeverzekerd als zij inwonend zijn of voor een opleiding elders in Nederland wonen.
Ik heb een reisverzekering aangevraagd en ben nu ook verzekerd voor wintersport. Maar ik wil geen wintersportdekking. Kan dat?
De dekking voor wintersport is standaard inbegrepen in de basisdekking. U kunt deze reisverzekering niet zonder wintersportdekking afsluiten.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Hoe kan ik een verzekeringspasje aanvragen?
Wij geven geen pasjes uit. In noodgevallen heeft u uw polisnummer en alarmnummer nodig. Wij raden u aan om deze informatie op te slaan in uw mobiele telefoon of op te schrijven.
Mijn zoon/dochter gaat met school naar het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat een talencursus volgen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat studeren/stage lopen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat vrijwilligerswerk doen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Ik wil met mijn kinderen op vakantie, maar zij staan ingeschreven op het adres van mijn partner. Zijn ze verzekerd?
Ja, uw kinderen zijn verzekerd als zij door co-ouderschap elders in Nederland wonen.
Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Om u een woonhuisverzekering aan te bieden met een uiterst lage premie, geldt er een eigen risico. Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u de eerste EUR 150,- per gebeurtenis zelf betaalt. Bij schade door storm is het eigen risico EUR 250,- per gebeurtenis. U heeft geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice.
De All Risk dekking, wat houdt dat in?
De Via mijn werk woonhuisverzekering verzekert schade door plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Er is geen sprake van een maximum bedrag. De premie bepalen wij aan de hand van uw type woning, postcode en huisnummer. Wij geven u de garantie dat u niet onderverzekerd bent. Deze garantie voorkomt teleurstellingen achteraf.
Ik ga verbouwen. Is mijn woning dan ook verzekerd?
Ja, uw woning is dan ook verzekerd. Maar alleen voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm. U heeft tijdens uw verbouwing geen all risk dekking.
Mijn woning staat leeg. Moet ik dit doorgeven?
Ja, u bent verplicht om dit binnen twee maanden door te geven. Leegstaande woningen zijn kwetsbaar. Er kunnen lekkages ontstaan die pas laat worden opgemerkt. Of vandalen kunnen vernielingen plegen aan de woning. Vanaf het moment dat uw woning leegstaat, is deze daarom alleen verzekerd voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm.
Ik verhuur mijn woning. Is die verzekerd?
Nee, wij verzekeren uw woning alleen als u daar zelf in woont. Een woning die u helemaal verhuurt aan anderen is niet verzekerd. Ook als u een deel van uw woning verhuurt, verzekeren wij de woning niet.
Zijn mijn zonnepanelen verzekerd?
Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de woonhuisverzekering.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beëindigen dan uw oude verzekering.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
Vallen bijgebouwen onder de woonhuisverzekering?
Ja, bijgebouwen zijn meeverzekerd onder de woonhuisverzekering. Een garage die aan uw woning vastzit of op het terrein van uw woning staat, is standaard meeverzekerd. Staat uw garage niet op eigen terrein, maar wel binnen 300 meter van uw woning? Deze garage kunt u apart meeverzekeren. In dat laatste geval is de garage verzekerd tot EUR 20.000,-.
Wat moet ik doen bij een verhuizing?
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af.
Ik verhuis naar een nieuwe woning, maar mijn oude woning staat nog te koop. Wat moet ik doen?
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af. U kunt de oude verzekering aanhouden tot uw huis is verkocht.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die verzekerd is (verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor ieder jaar dat u achter elkaar verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Hoe meer schadevrije jaren u heeft, hoe hoger de korting op de premie. Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.

De polis wordt opgemaakt met het aantal schadevrije jaren dat u opgeeft bij de aanvraag. Wij controleren achteraf of de schadevrije jaren gelijk zijn aan het aantal dat vermeld is in de Roy-Data database. Roy-Data is een landelijke database waar verzekeraars melding maken van het aantal schadevrije jaren nadat u uw verzekering heeft opgezegd. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.
Is mijn bromfiets ook verzekerd als iemand anders op mijn bromfiets rijdt?
Ja. Die persoon moet dan wel uw toestemming hebben en een geldig rijbewijs. Als deze persoon de schade veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Bij schade of verlies geldt een eigen risico van 10% van het schadebedrag met een minimum van EUR 125,-.

Bent u als eigenaar van de bromfiets ouder dan 19 jaar
  • en laat u uw bromfiets besturen door iemand die jonger is dan 19 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 500,-.
  • en heeft u iemand jonger dan 19 jaar opgegeven als regelmatige bestuurder, dan geldt het standaard eigen risico van 10% van het schadebedrag met een minimum van EUR 125,-.
Ben ik verzekerd als mijn bromfiets is opgevoerd?
Nee. Een opgevoerde scooter of bromfiets is niet verzekerd. Veroorzaakt u schade aan anderen, dan is de verzekeraar wettelijk verplicht die schade aan het slachtoffer te vergoeden. Het kan voorkomen dat u die schade vervolgens zelf moet betalen.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Ben ik dan dubbel verzekerd als ik de rechtsbijstand dekking kies?
Ja. Eťn dekking voor verkeer is voldoende.
Wat moet ik doen als ik mijn bromfiets verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u via de knop 'wijzigen' de verzekering beŽindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar staat. Via de knop 'wijzigen' kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe bromfiets doorgeven
Krijg ik een groene kaart voor mijn bromfiets?
U ontvangt niet automatisch een groene kaart. De groene kaart is voor de bromfietsverzekering alleen nodig als u met de bromfiets naar het buitenland gaat. U kunt de groene kaart wel aanvragen via uw digitale polismap.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Welke beveiligingseisen zijn er?
Als uw bromfiets, snorfiets of scooter niet in een afgesloten ruimte staat dan moet deze afgesloten zijn met een ART goedgekeurd slot, categorie 3 of hoger. Kijk voor meer informatie over ART goedgekeurde sloten op stichtingart.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.



Stel uw vraag aan de klantenservice


Onze veelgestelde vragen hebben uw vraag niet beantwoord?
Stel uw vraag aan onze klantenservice. Dat kan telefonisch of per e-mail.





E-mail


U kunt ons e-mailen via onderstaand contactformulier.



Bellen


Onze telefonische klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt ons wel een e-mail sturen via het contactformulier.
U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur.

010 - 448 88 75



Ik heb een noodgeval

Ik heb een noodgeval

Auto

Bij ernstige persoonlijke of materiŽle schade is de alarmcentrale 24 uur per dag, zeven dagen per week te bereiken.

088 - 980 04 02

Vanuit het buitenland:

(+31) (0)88 - 980 04 02

Reis

Bij ernstige persoonlijke of materiŽle schade is de alarmcentrale 24 uur per dag, zeven dagen per week te bereiken.

(+31) (0)88 - 980 04 02

Ik wil contact

Ik wil contact

Telefonisch contact

Stel uw vraag aan onze klantenservice. Dat kan telefonisch, per e-mail of schriftelijk.

Telefoon


Onze telefonische klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt ons wel een e-mail sturen via het contactformulier.
U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur.

010 - 448 88 75

E-mail


U kunt ons e-mailen via het onderstaande contactformulier.

Post


Adresgegevens

Aon Verzekeringen
Postbus 1919
3000 BX Rotterdam





Maak hierboven eerst uw keuze



Ik wil schade melden

U kunt snel online schade melden via uw Digitale polismap of u kunt het online schadeformulier invullen.


Meer informatie vindt u op onze pagina Schade melden.


Schade melden

Ik wil gegevens inzien of wijzigen

U wilt een nieuwe groene kaart aanvragen, polisvoorwaarden bekijken, uw verzekering aanpassen,
facturen inzien, adresgegevens veranderen of een verzekering opzeggen?

Bellen of e-mailen is niet nodig. Ga naar de Digitale polismap en het is zo geregeld.


Digitale polismap

Ik heb een vraag

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u algemene vragen over onze dienstverlening.


Ik wil graag een offerte ontvangen. Is dit mogelijk?
Nee, wij versturen geen (papieren) offertes. Onze premies zijn te berekenen op onze website en deze berekening kunt u zelf printen.
Kan mijn verzekering direct ingaan?
Ja, uw verzekering kan vandaag nog ingaan. U kunt zelf de ingangsdatum kiezen. U ontvangt na de aanvraag een bevestigingsmail.
Ik wil een verzekering afsluiten. Wie moet mijn oude verzekering opzeggen?
Opzeggen dient u zelf te doen. Bij het aanvragen van uw nieuwe polis bieden wij een opzegbrief aan. Deze opzegbrief staat niet apart op onze website.
Is het mogelijk om meerdere verzekeringen in ťťn keer aan te vragen?
Nee, het is niet mogelijk om meerdere verzekeringen tegelijk aan te vragen. Wij stellen per verzekering specifieke vragen die u per aanvraag moet beantwoorden.
Is het mogelijk om telefonisch een verzekering aan te vragen?
Nee, dat is niet mogelijk. Het is belangrijk dat u digitaal akkoord geeft voor een nieuwe verzekering. Ook moet u zelf antwoord geven op de vragen die wij verplicht zijn u te stellen.
Zit ik een jaar vast aan een verzekering die ik afsluit?
Nee, u kunt uw verzekering opzeggen met een opzegtermijn van ťťn maand. Ook het eerste jaar. Bij verkoop van een verzekerd object (bijvoorbeeld uw huis of auto) kunt u uw polis per datum van verkoop beëindigen.
Wat is mijn gebruikersnaam?
Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven.
Wat is mijn wachtwoord?
Uw wachtwoord kunnen wij niet zien. U kunt via de optie 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aanvragen.
Hoe kom ik in mijn digitale polismap?
U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw gebruikersnaam is het door uzelf opgegeven e-mailadres. Uw wachtwoord heeft u eerder zelf aangemaakt. Bent u uw wachtwoord vergeten? Kies dan voor de optie 'Wachtwoord vergeten'.
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Uw e-mailadres kunt u telefonisch wijzigen. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Klantenservice.
Ik heb een wijziging doorgegeven via mijn digitale polismap. Ben ik direct verzekerd?
U ontvangt na de wijziging een bericht in uw digitale polismap. In dit bericht leest u of u verzekerd bent.
Ik kan niet inloggen. Ik heb gekozen voor de optie 'Wachtwoord vergeten', maar krijg de melding dat het e-mailadres onbekend is. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat uw account nog niet is geactiveerd. Kies voor de optie 'Activatiemail kwijt'. Kunt u dan nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Ik wil een nieuwe verzekering aanvragen, maar kan op dit moment niet inloggen. Wat moet ik doen?
U kunt zonder in te loggen een verzekering aanvragen op onze website. Deze nieuwe polis plaatsen wij in uw bestaande digitale polismap.
Mag mijn partner ook gebruik maken van jullie verzekeringen met collectiviteitskorting?
Ja, uw partner kan ook gebruik maken van deze verzekering. U moet wel op hetzelfde adres staan ingeschreven. Bedoelt u de bonus-maluskorting? Deze is helaas niet overdraagbaar.
Wat is mijn collectiviteitskorting?
De collectiviteitskorting wordt bepaalt door het collectief waarbinnen uw verzekering valt.
Is de premie die ik heb berekend op de website inclusief korting?
Ja, wij tonen op de website de premie inclusief collectiviteitskorting.
Ik krijg korting via mijn werkgever. Hoe weten jullie dat ik echt werk voor deze organisatie?
Wij kunnen dit niet controleren. Wel kan er bij schade een probleem onstaan als blijkt dat u geen recht had op de berekende collectiviteitskorting.
Hoe weten jullie dat ik uit dienst ben? Controleren jullie dat?
Nee, wij controleren niet of u nog in dienst bent bij uw werkgever. Als u van baan verandert, moet u dit zelf aan ons melden. Wij kijken dan samen met u naar uw verzekeringspakket.
Moet ik het melden als ik met pensioen ga?
Nee, u hoeft ons niet op de hoogte te stellen als u met pensioen gaat. De verzekeringen kunnen ongewijzigd voortgezet worden.
Wordt mijn premie ingehouden op mijn salaris?
Nee , de premie wordt niet ingehouden op uw salaris.
Mogen mijn kinderen gebruik maken van de collectiviteitskorting?
Ja, zolang uw kinderen thuis wonen of voor een studie uitwonend zijn, kunnen zij gebruik maken van deze verzekeringen met collectiviteitskorting.
Mogen mijn ouders gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
Nee, helaas mogen ouders geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
Mogen mijn broers/zussen gebruik maken van mijn collectiviteitskorting?
Nee, helaas mogen broers of zussen geen gebruik maken van uw collectiviteitskorting.
Bieden jullie korting aan als ik meerdere verzekeringen afsluit?
Nee, wij geven geen korting aan klanten met meerdere verzekeringen. De korting zit standaard in uw premie verwerkt.
Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een verzekering afsluiten?
U woont officieel in België of Duitsland? Gelukkig biedt Aon ook in deze landen uitstekende verzekeringen aan. Meer informatie via onderstaande contactgegevens.

Duitsland:Tel:+49 (0)208 7006 1500
E-mail:info@privatversicherungplus.de
België:Tel:+32 (0)3217 9801
Web:www.motoverzekeringen.be/home
Kan ik de incassodatum aanpassen?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij incasseren premies elke maand op een vast moment.
Wanneer schrijven jullie premie af van mijn bankrekening?
Wij schrijven de premie rond de 25ste van elke maand af van uw bankrekening.
Waar stuur ik mijn schadeformulier heen?
Het schadeformulier kunt u inscannen en e-mailen naar: av-schade@aon.nl
Hoe kan ik een schade melden?
U kunt een schade melden via een online formulier of via uw digitale polismap. Meer informatie vindt u op de pagina Schade melden op deze website.
Wat vergoedt mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Uw aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die u of uw gezinsleden aan anderen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan uw kind die een bal door de ruit van de buren schopt. De aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de kosten van het vervangen van de ruit.
Waar is de aansprakelijkheidsverzekering geldig?
De aansprakelijkheidsverzekering heeft een wereldwijde dekking. U bent dus overal verzekerd, zolang u in Nederland woont. Gaat u in het buitenland wonen, dan kunt u in uw nieuwe thuisland een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
Zijn mijn kinderen ook meeverzekerd?
Ja, uw kinderen zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft. De kinderen zijn verzekerd zolang zij thuis wonen zijn of voor studie op kamers wonen. Op het moment dat zij op zichzelf gaan wonen en zelf de kost gaan verdienen, moeten zij een eigen aansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
Mijn kind studeert in een andere stad. Moet ik een aparte aansprakelijkheidsverzekering afsluiten?
Nee, kinderen die voor studie uitwonend zijn, zijn meeverzekerd als u een gezinsdekking heeft.
Ben ik ook op mijn werk verzekerd?
Nee, op uw werk bent u niet verzekerd. Schade die u in uw vrije tijd veroorzaakt, kunt u wel melden.
Is mijn auto ook verzekerd?
Nee, motorrijtuigen zijn niet verzekerd. Elektrische fietsen zijn dat wel.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Is mijn hele gezin verzekerd?
U kunt deze verzekering afsluiten voor ťťn persoon of voor meerdere personen. In het laatste geval is uw hele gezin verzekerd.
De verzekeringsnemer is overleden en het woonhuis staat te koop. Kan ik de aansprakelijkheidsverzekering opzeggen?
De erven zijn aansprakelijk voor eventuele schade die door de woning wordt toegebracht aan derden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dakpan die van het huis waait. Wij adviseren u de verzekering pas op te zeggen als de woning is verkocht. U kunt de verzekering via e-mail of per post opzeggen.
Mijn kind is voor studie uitwonend, valt deze onder de aansprakelijkheidsverzekering?
Ja, zolang uw kind voor studie uitwonend is, valt hij onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering.
Ik heb een auto geleend en schade veroorzaakt. Valt dit onder mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Nee, dit moet verhaald worden op de autoverzekering van het betreffende voertuig.
Zijn huisdieren meeverzekerd?
Ja, huisdieren zijn meeverzekerd als u deze particulier of als hobby houdt. Dit geldt niet alleen voor honden of katten, maar ook voor bijvoorbeeld paarden. Dieren die voor commerciŽle doeleinden worden gehouden, vallen niet onder deze verzekering.
Is mijn auto ook verzekerd als iemand anders in mijn auto rijdt?
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. U moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om in uw auto te rijden. Als iemand anders in uw auto een ongeluk veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 150,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 150,- zelf betaalt. Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan geldt een eigen risico van EUR 400,-. Maakt u geen gebruik van onze herstelservice? Dan geldt een extra eigen risico van EUR 500.-.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn autoverzekering?
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw auto.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die de verzekering heeft afgesloten (de verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor elk jaar dat u aaneengesloten verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Als u meer schadevrije jaren heeft, is uw premie dus lager. Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.

Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren achteraf of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven gelijk zijn aan het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.

Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u de verzekering beŽindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop "wijzigen" kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe auto doorgeven.
Wat moet ik doen als mijn auto naar de sloop gaat?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
Hoe kom ik aan een groene kaart?
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart via de digitale polismap aanvragen. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
Ja, wij raden u aan gebruik te maken van onze herstelservice. Die neemt al uw zorgen uit handen. Wij betalen rekeningen rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf. U hoeft niets zelf voor te schieten. Wel betaalt u zelf het eigen risico aan het herstelbedrijf. Kiest u voor een herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij onze herstelservice? U betaalt een eigen risico van EUR 650,-. Bent u als eigenaar van de auto ouder dan 23 jaar en laat u uw auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar? Dan is het eigen risico EUR 900,-.
Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
Bekijk de lijst met schadeherstellers die zijn aangesloten bij de herstelservice.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze autoverzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
In de voorwaarden lees ik dat de bonus-malusladder tot 25 gaat. Ik sta nog steeds op trede 20. Hoe kan dit?
U valt op dit moment nog onder de oude voorwaarden. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Vanaf dat moment profiteert u van de nieuwe bonus-malusladder.
Waarom kan ik niet meer kiezen voor de no-claimbeschermer?
Voor verzekeraars is de no-claimbeschermer te kostbaar geworden. Het is gebleken dat de premie niet voldoende is om het aantal schades te vergoeden. Daarom bieden wij deze optie niet meer aan.
Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.

Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.
Mag er iemand anders in mijn auto rijden?
Ja, u mag zelf bepalen wie er in uw auto rijdt. Bestuurders moeten wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Rijdt er regelmatig iemand anders in uw auto? Dan moet u dit aan ons melden. Als andere bestuurders schade veroorzaken, gaat dit ten koste van uw schadevrije jaren en no-claim korting. Deze schade kan niet worden verhaald op een aansprakelijkheidsverzekering.
Waar vind ik de lijst met aangesloten herstellers?
U vindt de lijst met schadeherstellers op de pagina 'Schade melden' van deze website.
Tot welk bedrag zijn accessoires verzekerd?
Heeft u gekozen voor de uitbreiding accessoires, dan zijn de accessoires verzekerd tot een bedrag van EUR 5.000,-
Hoe lang is mijn caravan voor nieuwwaarde verzekerd?
Standaard vergoeden wij de nieuwwaarde wanneer de caravan gestolen of total loss is en de caravan niet ouder is dan drie jaar.
Ik woon in mijn caravan. Kan ik mijn caravan dan verzekeren?
Nee, u kunt alleen caravans en vouwwagens verzekeren die voor recreatie gebruikt worden.
Wat is het eigen risico?
Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dat betekent dat u de eerste EUR 150,- zelf betaalt.
Wat moet ik doen als ik in het buitenland een ongeluk krijg waarbij mijn caravan ernstig is beschadigd?
Bij ernstige materiŽle schade kunt u dag en nacht contact opnemen met de alarmcentrale van SOS International. Het telefoonnummer is 088 - 980 04 02, vanuit het buitenland (+31) (0)88 - 980 04 02.
Heb ik naast een caravanverzekering ook een reisverzekering nodig?
Een caravanverzekering verzekert de caravan en mogelijk de inboedel. Kleding en andere spullen in de caravan, vallen onder reisbagage. Als u deze zaken wilt meeverzekeren, dan heeft u een reisverzekering nodig.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Moet ik mijn caravan verplicht verzekeren?
Nee, dit is niet verplicht.
Wat zijn de beveiligingseisen van mijn caravan?
Is de cataloguswaarde van uw caravan lager dan EUR 20.000? Dan kunt u volstaan met een wielklem of een koppelingsslot. Is de cataloguswaarde van uw caravan hoger dan EUR 20.000? Dan moet u uw caravan beveiligen met een wielklem ťn een koppelingsslot. Deze eisen gelden niet als u de caravan stalt in een (winter)stalling of schuur en als u de caravan niet op slot mag zetten volgens (brandweer)voorschriften. Bij schade moet dit wel aantoonbaar zijn.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is het bedrag dat mijn verzekering vergoedt?
Dat hangt af van de schade die u heeft en van wat er precies is gebeurd. Zijn er spullen gestolen, dan kunnen we aan de hand van bonnen de waarde bepalen. Of er komt een expert langs die bepaalt wat de waarde was van uw bezittingen. De waarde is onder andere afhankelijk van de ouderdom van uw bezittingen.
Dekt mijn verzekering schade aan parket, laminaat of vloerbedekking?
Ja, deze schade is verzekerd. Maar alleen als uw parket, laminaat of tapijt niet is gelijmd of bevestigd is met spijkers of schroeven. In dat geval is de vloerbedekking onderdeel van uw woning. Deze schade valt dan onder uw woonhuisverzekering.
Moet ik uitrekenen wat de waarde van mijn bezittingen is?
Nee, dat is niet nodig. U heeft standaard garantie tegen onderverzekering. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
Zijn mijn spullen in de tuin of schuur meeverzekerd?
Ja, de spullen in de schuur zijn meeverzekerd. Denkt u er wel aan om de schuur af te sluiten om het risico op diefstal te verminderen. Diefstal uit de tuin is beperkt verzekerd. Tuinstoelen en tuintafels zijn wel verzekerd, maar fietsen bijvoorbeeld niet.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Er geldt geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice. Spullen die staan in een vrijstaande garage binnen 300 meter van uw woning zijn ook verzekerd. Voor schade aan deze spullen geldt een eigen risico van EUR 500,-. Als u gebruikt maakt van de herstelservice is het eigen risico bij schade aan deze bezittingen EUR 400,-.
Wat houdt All Risk in?
De inboedelverzekering verzekert schade aan spullen in uw woning veroorzaakt door bijvoorbeeld brand, inbraak of water. Plotselinge gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had. Schade is niet altijd verzekerd, bijvoorbeeld als er opzet in het spel is. Ook slijtage is niet verzekerd.
Ik woon in een huurhuis. Moet ik mij verzekeren tegen glasschade?
Soms is een verzekering voor glasschade onderdeel van uw huurcontract. Vraag als u twijfelt aan uw verhuurder wie schade aan glaswerk moet betalen. Bent u niet verzekerd? Dan is het verstandig om bij uw inboedelverzekering een aanvullende dekking voor glasschade af te sluiten.
Zijn mijn zonnepanelen ook verzekerd?
Ja, uw zonnepanelen zijn verzekerd wanneer u heeft gekozen voor de aanvullende dekking voor glasschade.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
Tijdens mijn verhuizing staat mijn inboedel op twee verschillende adressen. Zijn spullen op beide verzekerd?
Ja, spullen zijn op beide adressen verzekerd voor een periode van 3 maanden. Let op: lijfsieraden en andere waardevolle bezittingen moeten zich op het adres bevinden waar u op dat moment woonachtig bent.
Ik heb een woonhuisverzekering bij Aon. Heb ik glasdekking nodig op mijn inboedelverzekering?
Nee, dit is niet nodig. Bij de woonhuisverzekering is glas standaard meeverzekerd.
Mijn kind studeert en woont op kamers. Valt de kamer onder onze inboedelverzekering?
Nee, deze valt niet onder uw inboedelverzekering. Uw kind moet een inboedelverzekering aanvragen voor de kamer.
Kan ik mijn inboedel in een opslag bewaren en hoe lang zijn deze spullen dan verzekerd?
Ja, u kunt de inboedel maximaal 3 maanden in een opslag bewaren. Deze opslag moet wel afgesloten kunnen worden. Er is alleen dekking voor diefstal bij braak van buitenaf.
Wat is VRO-korting?
Als u de Voortgezette Rij Opleiding (VRO) heeft gevolgd bij Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) krijgt u korting op uw premie. Vanaf de afgiftedatum van het certificaat ontvangt u 5 jaar lang 10% extra korting.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die de verzekering heeft afgesloten is (verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor ieder jaar dat u achter elkaar verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Hoe meer schadevrije jaren u heeft, hoe lager de premie.

Uw korting kan oplopen tot maximaal 80 procent.

Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.
Hoeveel schadevrije jaren u heeft, leggen verzekeraars vast in een landelijke database (Roy-Data). Wij controleren of de schadevrije jaren die u heeft opgegeven, kloppen met het aantal in deze database. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.
Wanneer er sprake is van schade kunt u schadevrije jaren kwijtraken. Dit is afhankelijk van de situatie.
Is mijn motor ook verzekerd als iemand anders op mijn motor rijdt?
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. U moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om op uw motor te rijden. Als iemand anders op uw motor een ongeluk veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Er geldt een eigen risico van EUR 100,- per schade. Dit betekent dat u bij schade de eerste EUR 100,- zelf betaalt. Is een bestuurder jonger dan 24 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 200,- per schade. Als u gebruik maakt van onze herstelservice verlagen wij uw eigen risico met EUR 100,-. Voor de dekking Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) geldt geen eigen risico.
Kan ik kiezen voor een hoger eigen risico?
Ja, dat kan. U kunt kiezen voor een eigen risico van EUR 375,- of EUR 750,-. U betaalt dan minder premie. U kunt het eigen risico alleen verhogen als u WA + Uitgebreid Casco heeft.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Heb ik een dekking voor rechtsbijstand nodig bij mijn motorverzekering?
Nee, bij de verkeersdekking op uw rechtsbijstandverzekering heeft u al dekking voor uw motor.
Wat houdt de nieuwwaarderegeling in?
Als u een nieuwe motor verzekert, dan is deze de eerste drie jaar verzekerd tegen de nieuwwaarde. Dit geldt alleen als u de eerste eigenaar van de motor bent. De motor mag bovendien niet ouder dan drie jaar zijn. Wij vergoeden de prijs van een nieuwe motor van hetzelfde model, type en uitvoering op het moment van de schade. De regeling geldt alleen als uw motor WA + Uitgebreid Casco is verzekerd . Deze regeling geldt voor motoren met een maximale cataloguswaarde van EUR 30.000,-.
Wat houdt de aankoopwaarderegeling in?
Als u een tweedehands motor heeft gekocht dan geldt er een aankoopwaarderegeling. Raakt uw motor binnen drie jaar total loss of wordt uw motor gestolen, dan keert uw verzekering de aankoopwaarde uit. Dat is het bedrag dat u heeft betaald voor uw motor. Deze regeling geldt bij de dekking WA + Uitgebreid Casco. De cataloguswaarde van de motor mag niet hoger zijn dan EUR 30.000,-.
Wat moet ik doen als ik mijn motor verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar is gezet. Via de knop "wijzigen" kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe motor doorgeven.
Wat moet ik doen als mijn motor naar de sloop gaat?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u via de knop "wijzigen" de verzekering stopzetten. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvangt u van het sloopbedrijf.
Hoe kom ik aan een groene kaart?
De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Wanneer u een andere motor koopt, sturen wij u per post een nieuwe groene kaart. Bent u de groene kaart kwijt? Dan kunt u een nieuwe groene kaart aanvragen via de digitale polismap. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor u de groene kaart wil ontvangen.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Mag ik mijn schade overal laten herstellen?
Ja, dat mag. Het eigen risico wordt verminderd met EUR 100,- per schade als u gebruik maakt van onze herstelservice.
Ik wil gebruik maken van de herstelservice. Bij welke garages kan ik de schade laten repareren?
Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
Krijg ik een vervangende motor als ik gebruik maak van de herstelservice?
Ja, als uw motor wordt gerepareerd door een aangesloten herstelbedrijf. In dat geval krijgt u een andere motor zolang uw motor bij het herstelbedrijf staat. Vind een aangesloten herstelbedrijf op de website van Focwa.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Ik heb schade door vandalisme. Is dit gedekt?
Schade door vandalisme wordt gedekt als u WA + Uitgebreid Casco (All risk) heeft. Denk hierbij aan afgetrapte spiegels, lek gestoken banden en krassen op de lak. Houd er wel rekening mee dat het claimen van dergelijke schade leidt tot een hogere premie.

Weet u niet wie de dader is, maar is de schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig? Of is de dader niet verzekerd? In sommige gevallen komt u in aanmerking voor een schadevergoeding door het Waarborgfonds. Op de website van het Waarborgfonds vindt u hierover meer informatie.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.
Moet mijn motor op slot staan als deze in de stalling staat?
Heeft u WA + Beperkt Casco of WA + Uitgebreid Casco, dan moet uw motor altijd een ART klasse 4 goedgekeurd slot (zie http://www.stichtingart.nl) hebben. Ook in de stalling moet uw motor op slot staan.
Wat zijn de beveiligingseisen die gelden voor mijn motor?
Beveiligingseisen zijn afhankelijk van de waarde en leeftijd van uw motor. U vindt de beveiligingseisen die gelden voor uw motor op uw polisblad.
Kan ik mijn verzekering beŽindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beŽindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.
Hoe hoog moet de schade zijn om hulp te krijgen bij mijn geschil?
Om voor rechtsbijstand in aanmerking te komen, moet de schade minimaal EUR 175,- zijn. Voor telefonisch advies van juristen van ARAG geldt geen minimumbedrag. U kunt altijd contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies, ook voor lagere bedragen.
Ik heb bij mijn autoverzekering al een rechtsbijstandverzekering. Ben ik dan dubbel verzekerd?
Ja, met de module Verkeer zijn uw motorrijtuigen standaard meeverzekerd. U kunt de rechtsbijstandsdekking op uw autoverzekering stopzetten.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Is erfrecht ook meeverzekerd?
Ja, dit valt onder de basismodule Consument, Wonen, Sociale verzekeringen en Pensioen.
Wie zijn er verzekerd onder de rechtsbijstandverzekering?
De personen die op uw adres zijn ingeschreven zijn standaard meeverzekerd.
Heb ik een eigen risico bij rechtsbijstand?
Nee, voor deze verzekering geldt geen eigen risico.
Mag ik zelf een advocaat kiezen?
Is de hulp van een advocaat verplicht om u in een procedure bij de rechter bij te staan? Dan mag u zelf bepalen welke advocaat wordt ingeschakeld. De kosten van externe hulp, zoals een advocaat, wordt vergoedt tot maximaal EUR 60.000. Is een advocaat in een gerechtelijke of administratieve procedure niet verplicht? Maar u wilt dat toch? Dan kan dat. De vergoeding is dan gemaximeerd tot EUR 10.000. Schakel niet meteen zelf een advocaat in, maar vraag altijd eerst toestemming.
Wat is de wachttijd voor rechtsbijstand?
Bij de meeste rechtsbijstandverzekeringen krijgt u de eerste maanden geen juridische hulp. Deze rechtsbijstandverzekering kent geen wachttijd. U krijgt direct na het afsluiten hulp. Het conflict moet wel ontstaan zijn nadat u de verzekering afsloot.
Wie moet ik bellen als ik een geschil wil melden?
De gespecialiseerde juristen van ARAG geven u advies en helpen u bij een conflict. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 033 - 43 42 342.
Ben ik ook in Nederland verzekerd?
Ja, als u:
  • Vanaf huis rechtstreeks op weg bent naar het buitenland
  • Vanuit het buitenland rechtstreeks op weg bent naar huis
  • Op vakantie bent in Nederland (en minimaal ťťn overnachting geboekt heeft)
Zijn kinderen ook verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan?
Ja, kinderen kunnen gebruik maken van de reisverzekering als zij zelfstandig op vakantie zijn. Kinderen moeten wel inwonend zijn of door co-ouderschap elders in Nederland wonen. Ook kinderen die voor het volgen van een opleiding uitwonend zijn in Nederland, zijn verzekerd als zij zelfstandig op vakantie gaan.
Een gezamenlijke reisverzekering voor Lat-relaties, kan dat?
Nee, dit kan niet. De verzekerden moeten op hetzelfde adres wonen.
Hoeveel dagen mag ik maximaal aaneengesloten op vakantie met de doorlopende reisverzekering?
U bent standaard verzekerd voor een reisduur van maximaal 60 dagen aaneengesloten. Als u dit aantal niet voldoende vindt, dan kunt u kiezen voor een reisduur van 180 of 360 dagen.
Is het belangrijk om geneeskundige kosten mee te verzekeren?
Ons advies is om altijd de dekking geneeskundige kosten mee te verzekeren. Uw zorgverzekering vergoedt namelijk niet altijd alle geneeskundige kosten in het buitenland.
Moet ik mijn polisblad meenemen op vakantie?
Dat hoeft niet. Het polisnummer en alarmnummer heeft u wel nodig bij problemen. Zorg er dus voor dat u deze nummers altijd meeneemt op reis. Sla ze bijvoorbeeld ook op in uw mobiele telefoon.
Tot welke leeftijd zijn de kinderen meeverzekerd?
Er is geen leeftijdsgrens. Kinderen zijn meeverzekerd als zij inwonend zijn of voor een opleiding elders in Nederland wonen.
Ik heb een reisverzekering aangevraagd en ben nu ook verzekerd voor wintersport. Maar ik wil geen wintersportdekking. Kan dat?
De dekking voor wintersport is standaard inbegrepen in de basisdekking. U kunt deze reisverzekering niet zonder wintersportdekking afsluiten.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Hoe kan ik een verzekeringspasje aanvragen?
Wij geven geen pasjes uit. In noodgevallen heeft u uw polisnummer en alarmnummer nodig. Wij raden u aan om deze informatie op te slaan in uw mobiele telefoon of op te schrijven.
Mijn zoon/dochter gaat met school naar het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat een talencursus volgen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat studeren/stage lopen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Mijn zoon/dochter gaat vrijwilligerswerk doen in het buitenland, is dit verzekerd?
Nee, dit is niet verzekerd. Alleen reizen met een recreatief karakter vallen binnen de dekking van deze verzekering.
Ik wil met mijn kinderen op vakantie, maar zij staan ingeschreven op het adres van mijn partner. Zijn ze verzekerd?
Ja, uw kinderen zijn verzekerd als zij door co-ouderschap elders in Nederland wonen.
Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is dan de opzegtermijn?
U kunt deze verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen uw verzekering 30 dagen later.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Om u een woonhuisverzekering aan te bieden met een uiterst lage premie, geldt er een eigen risico. Het eigen risico is EUR 150,- per gebeurtenis. Dit betekent dat u de eerste EUR 150,- per gebeurtenis zelf betaalt. Bij schade door storm is het eigen risico EUR 250,- per gebeurtenis. U heeft geen eigen risico als u gebruik maakt van de herstelservice.
De All Risk dekking, wat houdt dat in?
De Via mijn werk woonhuisverzekering verzekert schade door plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen die u niet zelf in de hand had.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Er is geen sprake van een maximum bedrag. De premie bepalen wij aan de hand van uw type woning, postcode en huisnummer. Wij geven u de garantie dat u niet onderverzekerd bent. Deze garantie voorkomt teleurstellingen achteraf.
Ik ga verbouwen. Is mijn woning dan ook verzekerd?
Ja, uw woning is dan ook verzekerd. Maar alleen voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm. U heeft tijdens uw verbouwing geen all risk dekking.
Mijn woning staat leeg. Moet ik dit doorgeven?
Ja, u bent verplicht om dit binnen twee maanden door te geven. Leegstaande woningen zijn kwetsbaar. Er kunnen lekkages ontstaan die pas laat worden opgemerkt. Of vandalen kunnen vernielingen plegen aan de woning. Vanaf het moment dat uw woning leegstaat, is deze daarom alleen verzekerd voor schade door brand, ontploffing, blikseminslag en storm.
Ik verhuur mijn woning. Is die verzekerd?
Nee, wij verzekeren uw woning alleen als u daar zelf in woont. Een woning die u helemaal verhuurt aan anderen is niet verzekerd. Ook als u een deel van uw woning verhuurt, verzekeren wij de woning niet.
Zijn mijn zonnepanelen verzekerd?
Ja, zonnepanelen zijn standaard meeverzekerd bij de woonhuisverzekering.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beëindigen dan uw oude verzekering.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
Wij werken niet met verzekerde bedragen. U krijgt bij ons de garantie tegen onderverzekering. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.
Vallen bijgebouwen onder de woonhuisverzekering?
Ja, bijgebouwen zijn meeverzekerd onder de woonhuisverzekering. Een garage die aan uw woning vastzit of op het terrein van uw woning staat, is standaard meeverzekerd. Staat uw garage niet op eigen terrein, maar wel binnen 300 meter van uw woning? Deze garage kunt u apart meeverzekeren. In dat laatste geval is de garage verzekerd tot EUR 20.000,-.
Wat moet ik doen bij een verhuizing?
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af.
Ik verhuis naar een nieuwe woning, maar mijn oude woning staat nog te koop. Wat moet ik doen?
Verhuist u naar een nieuwe koopwoning? Sluit dan voor de nieuwe woning een nieuwe woonhuisverzekering af. U kunt de oude verzekering aanhouden tot uw huis is verkocht.
Wie bouwt er schadevrije jaren op?
De persoon die verzekerd is (verzekeringnemer).
Hoe bouw ik schadevrije jaren op?
Voor ieder jaar dat u achter elkaar verzekerd bent geweest en geen schade heeft gehad, bouwt u een schadevrij jaar op. Wij gebruiken het aantal schadevrije jaren in de berekening van de premie. Hoe meer schadevrije jaren u heeft, hoe hoger de korting op de premie. Het aantal schadevrije jaren kunt u opvragen bij uw huidige verzekeraar.

De polis wordt opgemaakt met het aantal schadevrije jaren dat u opgeeft bij de aanvraag. Wij controleren achteraf of de schadevrije jaren gelijk zijn aan het aantal dat vermeld is in de Roy-Data database. Roy-Data is een landelijke database waar verzekeraars melding maken van het aantal schadevrije jaren nadat u uw verzekering heeft opgezegd. Een eventueel verschil kan ervoor zorgen dat wij de berekende premie moeten aanpassen.
Is mijn bromfiets ook verzekerd als iemand anders op mijn bromfiets rijdt?
Ja. Die persoon moet dan wel uw toestemming hebben en een geldig rijbewijs. Als deze persoon de schade veroorzaakt, kan dit wel gevolgen hebben voor uw schadevrije jaren. En dus voor de premie die u betaalt.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
Bij schade of verlies geldt een eigen risico van 10% van het schadebedrag met een minimum van EUR 125,-.

Bent u als eigenaar van de bromfiets ouder dan 19 jaar
  • en laat u uw bromfiets besturen door iemand die jonger is dan 19 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 500,-.
  • en heeft u iemand jonger dan 19 jaar opgegeven als regelmatige bestuurder, dan geldt het standaard eigen risico van 10% van het schadebedrag met een minimum van EUR 125,-.
Ben ik verzekerd als mijn bromfiets is opgevoerd?
Nee. Een opgevoerde scooter of bromfiets is niet verzekerd. Veroorzaakt u schade aan anderen, dan is de verzekeraar wettelijk verplicht die schade aan het slachtoffer te vergoeden. Het kan voorkomen dat u die schade vervolgens zelf moet betalen.
Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Ben ik dan dubbel verzekerd als ik de rechtsbijstand dekking kies?
Ja. Eťn dekking voor verkeer is voldoende.
Wat moet ik doen als ik mijn bromfiets verkoop?
U moet dit aan ons melden. U kunt de verzekering via uw digitale polismap opzeggen. In het polisoverzicht kunt u via de knop 'wijzigen' de verzekering beŽindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar staat. Via de knop 'wijzigen' kunt u de gegevens van een eventuele nieuwe bromfiets doorgeven
Krijg ik een groene kaart voor mijn bromfiets?
U ontvangt niet automatisch een groene kaart. De groene kaart is voor de bromfietsverzekering alleen nodig als u met de bromfiets naar het buitenland gaat. U kunt de groene kaart wel aanvragen via uw digitale polismap.
In welke landen ben ik verzekerd?
Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.
Welke beveiligingseisen zijn er?
Als uw bromfiets, snorfiets of scooter niet in een afgesloten ruimte staat dan moet deze afgesloten zijn met een ART goedgekeurd slot, categorie 3 of hoger. Kijk voor meer informatie over ART goedgekeurde sloten op stichtingart.
De voorwaarden die ik op de website vind, zijn anders dan de voorwaarden die ik heb. Hoe kan dit?
Onze producten veranderen en daar horen ook nieuwe voorwaarden bij. Vanaf de vervaldatum van uw contract, gaat u gebruik maken van ons nieuwe product. Op dat moment ontvangt u van ons de nieuwe voorwaarden. U vindt de vervaldatum op uw polisblad. Wilt u eerder gebruik maken van de nieuwe voorwaarden? Via de website kunt u een nieuwe verzekering aavragen. Wij beŽindigen dan uw oude verzekering.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht?
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering en bij het tussentijds wijzigen van de polis, worden poliskosten in rekening gebracht. Bij het beŽindigen van de verzekering worden eveneens kosten in rekening gebracht.




Stel uw vraag aan de klantenservice


Onze veelgestelde vragen hebben uw vraag niet beantwoord?
Stel uw vraag aan onze klantenservice. Dat kan telefonisch of per e-mail.





E-mail


U kunt ons e-mailen via onderstaand contactformulier.




Bellen


Onze telefonische klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt ons wel een e-mail sturen via het contactformulier.
U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur.

010 - 448 88 75

Ik heb een noodgeval

Auto

Bij ernstige persoonlijke of materiŽle schade is de alarmcentrale 24 uur per dag, zeven dagen per week te bereiken.

088 - 980 04 02

Vanuit het buitenland:

(+31) (0)88 - 980 04 02

Reis

Bij ernstige persoonlijke of materiŽle schade is de alarmcentrale 24 uur per dag, zeven dagen per week te bereiken.

(+31) (0)88 - 980 04 02

Ik wil contact

Stel uw vraag aan de klantenservice


Stel uw vraag aan onze klantenservice. Dat kan telefonisch, per e-mail of schriftelijk.





Telefoon


Onze telefonische klantenservice is op dit moment gesloten. U kunt ons wel een e-mail sturen via het contactformulier.
U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur.

010 - 448 88 75



E-mail


U kunt ons e-mailen via het onderstaande contactformulier.



Post


Adresgegevens

Aon Verzekeringen
Postbus 1919
3000 BX Rotterdam